Sidor

måndag, maj 15, 2006

Radiodebatt om köttätandet

Äntligen gjorde Mamma Scan ett försök att ta debatten!

I går var jag med i ett diskussionsprogram om köttätande i SR P4:s "Efter tolv". Deltog gjorde förutom jag Åke Rutegård, vd för branschorganisationen Kött- och charkföretagen, och näringsexperten Irene Mattisson. Ett bandat inslag med filosofen Torbjörn Tännsjö sändes också under programmet. (Tännsjös åsikter om köttätande har jag förresten tidigare kommenterat här.)

Programmet kan avlyssnas på Internet om du klickar här.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har lyssnat på programt precis. Bra argumenterat.

Anonym sa...

Det är skrämmande hur svaga argument köttförespråkarna faller tillbaka på. Det där om att jorders resurser inte skulle räcka till med en vegetarisk kosthållning är ju en ren faktalögn.

Tack Per-Anders, för att du upplyser folk om hur absurd vår förhållning till djur är.

Anonym sa...

Tacka mig Per-Anders för att P4 finns!
Licensbetalare unite, mer vegodebattprogram åt folket. Allvarligt, att jag inte får en hjärnblödning varje gång jag tänker på hur fundamentalt usla argumenten för fortsatt köttätande är. Hade våra hjärnor varit lite mer som datorer så hade de inte tillåtit våra stämband att rapa upp alla dessa fullständigt ologiska resonemang som försvarar djurdödandet. Fet syntax error.

Gaaah!! Helvete vad förbannad jag blir... Det enda som just nu kan trösta mig är jag värvade två medlemmar till Djurens Rätt i veckan. Dessa två personer fyller mig med ett visst hopp om att djurens (inkl människan) framtid inte är helt becksvart.

Så allesammans, pumpa in alla er miljoner till Djurens Rätt så att de kan producera feta propagandakampanjer för icke-våldsproducerad mat.

Anonym sa...

http://www.herbivoren.blogspot.com/

Anonym sa...

Länken till programmet funkar inte längre. Går det att lyssna på något annat sätt?