Sidor

tisdag, april 20, 2010

Podradio: Framtidsvisioner för djurrättsrörelsen

Nu finns en ljudupptagning från mitt föredrag i januari om framtidsvisioner för djurrättsrörelsen (från Djurens Rätt Stockholms föredragsserie) på Djurens Rätts podradiosida. Det är möjligt att det är lite svårt att hänga med eftersom jag pratar om bilder som jag visar samtidigt, men jag hoppas att det kan finnas något matnyttigt där ändå. (Förhoppningsvis kommer även en film så småningom. Dessutom kommer jag att lägga upp en artikel baserad på föredraget här när jag hinner.)

1 kommentar:

PAS sa...

Mycket intressant! Bra gjort och det var inga problem att följa med utan bilder. Fyra F är lysande sammanfattat. Passar i en fyrhörning också!;) Men det låter lite som att du kanske tycker att speciesism skulle vara en klumpig term, svår att hantera och uppfylla sitt syfte. Är det så? Och angående besväret med själva ordalydelsen speciesism, artförtryck är väl smidigt och lättförståeligt?